Bazar Ramadan Seniman Dapat Sambutan

Pelakon Nurkhairiah sedang sibuk melayan pelanggan FOTO SHAARI CHE MAT

KUALA LUMPUR: Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) mengambil inisiatif menganjurkan Bazar Ramadan bagi memberi peluang kepada para artis yang berminat untuk berniaga.

Bazar Ramadan Seniman yang bertempat di Kompleks Gurney, Jalan Semarak, Kuala Lumpur ini telah bermula pada hari pertama umat Islam berpuasa dan dijangka berakhir pada 10 September ini.

Menurut Presiden Seniman, Harun Salim Bachik, penganjuran Bazar Ramadan ini merupakan usaha persatuan itu untukm mengalakkan artis berniaga dan mendapatkan wang sampingan.

"Kita mahu beri peluang kepada artis untuk menceburi bidang keusahawanan, mereka juga boleh menjadikan perniagaan ini sebagai sumber rezeki bulan Ramadan.

"Sebenarnya ramai artis yang berminat tapi tidak ada peluang untuk berniaga, jadi Seniman cuba buka laluan terutamanya pada bulan mulia ini," katanya.

Bazar yang kini mempunyai lebih 70 buah gerai artis ini tidak hanya tertumpu kepada jualan juadah berbuka, malah banyak barangan lain seperti pakaian Hari Raya turut dijual.

"Ia tidak hanya tertumpu kepada juadah makanan berbuka sahaja tetapi ada artis yang ingin menjual baju, tudung, aksesori, beg tangan dan banyak lagi.

"Bazar ini juga dibuka sehingga tengah malam bagi membolehkan orang ramai membeli belah untuk keperluan Hari Raya," jelasnya.

Tambahnya lagi, aktiviti pertama kali anjuran Seniman ini akan diteruskan dan dijadikan sebagai acara tahunan.

"Perancanagn untuk buka bazar ini sudah dibuat sejak tiga bulan sebelum puasa. Disebabkan sambutan yang mengalakkan kami merancang untuk teruskan pada setiap tahun," katanya.

Antara artis yang membuka gerai mereka seperti Fauziah Ahmad Daud, Shahriza Mahmud, Zed Zaidi, Zaibo, Am Raja Lawak, Rosnah Johari, Fouziah Ghous, Norkhiriah, Fimie Don dan Rina AF.

1 comments:

Anep™ { August 16, 2010 at 6:46 PM }
huh..jual papadom ke..haha..

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes