Antara Air Mata Fahrin Dan Akaun Benci Fasha dengan FB serta Noraniza Idris disaman. mana anda suka jom tengok review..


MINGGU ini dunia hiburan tanah air tidak kurang meriahnya dengan cerita-cerita kontroversi.

Kisah air mata Fahrin Ahmad sehingga ingin menyaman Linda Onn, cerita akaun laman sosial Facebook 'I Hate Fasha Sandha' dan kes bekas madu Noraniza Idris, Mastura Bakar yang bersedia disaman penyanyi itu cukup menarik perhatian.

Fahrin vs Linda

Suatu ketika dulu mereka pernah mengakui sekadar 'teman tapi mesra'. Kini, tiada lagi teman, tiada lagi mesra, yang tinggal hanyalah 'mahkamah'. Begitulah kronologi kisah aktor Fahrin Ahmad dan penyampai radio popular, Linda Onn.

Fahrin membuka tirai minggu ini dengan linangan airmata jantannya. Kekesalan Fahrin terhadap kenyataan dan tohmahan Linda yang melabelnya sebagai kaki pukul lebih mengguris hati aktor sasa ini apabila ada pihak yang bertanya kepada ibunya adakah Fahrin seorang lelaki yang cepat 'naik tangan'.

Justeru, Fahrin mempersilakan Linda untuk tampil dengan permohonan maaf atas kenyataan yang pernah dikeluarkannya di sebuah akhbar sebelum ini.

Linda diberi tempoh hingga Jumaat lalu untuk minat maaf, namun Linda punya penjelasan dan jawapan tersendiri.

Menurut Linda, dia hanya menjawab soalan wartawan dan tidak membuat tohmahan terhadap Fahrin. Kenyataan yang dikeluarkannya adalah benar dan enggan mengulas lanjut.

Malah, Linda tegar dengan keputusannya dan tidak mahu meminta maaf kerana dia tahu kebenarannya. Kesannya, kita sama-sama nantikan dan lihat saja episod saman-menyaman ini yang seterusnya.

Isu Akaun Benci Fasha Sandha di FB

Aktres ini tidak sudah-sudah dipalit pelbagai cerita sensasi. Yang kasihannya, lebih banyak yang buruk daripada yang positif.

Terbaru, sekumpulan individu bertindak mewujudkan akaun khas yang diberi nama 'Saya Benci Fasha Sandha (I Hate Fasha Sandha) di laman sosial Facebook (FB).

Bukan sepuluh atau dua puluh orang, tapi lebih 40,000 pemilik akaun FB yang 'tidak senang' dengan kelibat artis ini sepakat untuk memboikot Fasha dengan aplikasi teknologi moden ini.

Bayangkan Fasha sendiri mengaku kepada mStar Online dirinya terkejut apabila terbaca mengenai berita itu di akhbar.

Tapi, apabila empunya diri ingin melihat sendiri akaun tersebut, ia telah ditutup pula. Tup, tup... sehari dua lepas itu, muncul pula akaun yang bermisikan matlamat yang sama dalam versi baru pula.

Kasihan juga Fasha. Memang secara verbalnya, Fasha akui dirinya tidak melatah dengan isu ini. Tapi, dalam hatinya siapa yang tahu? Dia pun manusia biasa, ada hati dan perasaan.

Beringat-ingatlah Fasha tiap kali melangkah kaki ke mana saja, pasti akan ada mata yang melihat. Jika tidak, mana mungkin cerita-cerita 'panas' anda boleh diketahui ramai hingga mengundang rasa meluat segelintir individu di luar sana.

Apa yang diharapkan, Fasha ambil iktibar daripada cerita ini dan lebih fokus pada kariernya.

Bekas Madu Ratu Etnik Sedia Disaman

Kenyataan berani Mastura Bakar, bekas madu penyanyi etnik kreatif Noraniza Idris atau Kak Ani minggu ini jelas menggambarkan ketegasannya terhadap kes ini.

Walau pun satu Malaysia sedia maklum, kes mahkamah yang berlangsung itu sama sekali tidak melibatkan Kak Ani.

Namun, disebabkan kenyataan berbalas kenyataan dan fakta dimanipulasikan, lantas mengundang salah faham pada beberapa pihak. Akibatnya, isu 'sebut nama dalam mahkamah' pun dibesar-besarkan sehingga Kak Ani 'tidak senang duduk' dengan Mastura.

Orang lain yang hadapi perbicaraan, orang lain pula yang berbalah. Sedangkan puncanya kecil saja. Mastura sekadar menyebut nama Kak Ani ketika proses perbicaraan.

Kak Ani pula 'meledak' kerana tidak selesa mengaitkan namanya dalam urusan keluarga itu. Padanya, dia sudah tidak ada kaitan dengan Mastura mahupun Datuk Mohammad.

Mastura ada penjelasan sendiri. Menurutnya, dia tidak pernah berniat untuk mengaitkan nama penyanyi itu dalam kes tuntutan fasakhnya.

Memandangkan Kak Ani bertindak mencabarnya, lantas terpancurlah kenyataan berikut: "Kalau nak saman, samanlah saya tidak kisah. Saya sebut nama dia sebab hakim suruh bukan kerana saja ingin mengaitkan dia dalam perkara ini."

Apa kesudahannya cerita mereka, sama-samalah kita nantikan. Diharapkan Kak Ani tidak bertindak melulu mengikut perasaan.

Maklumlah, Kak Ani lebih dulu makan garam dan sudah lazim dengan rencah anak seni, takkanlah mudah sangat hendak melenting. Tentu Kak Ani tahu keputusan terbaik untuk selesaikan hal ini.

Takziah buat aktres Zarina Zainuddin sekeluarga atas pemergian adik tersayang, Liyana pada 27 Januari lalu.

0 comments:

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes