Ida Nerina: Cerai Cara Baik, Pohon Cara Baik

KUALA LUMPUR: Aktres popular Ida Nerina Hussain melalui peguamnya, Akhbardin Abdul Kadir hari ini bersetuju untuk diceraikan secara baik.

Namun, Ida menafikan dakwaan suaminya, Sha'arin Mohd Razali pernah melafazkan cerai sebelum ini.

“Ida bersetuju kalau bercerai secara baik tetapi dia tidak bersetuju dengan dakwaan Shahrin yang mengatakan dia pernah melafazkan cerai terhadap Ida.

“Jika Shahrin hendak menceraikannya, dia perlu memohon cerai secara baik di mahkamah,” kata Akhbardin di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan, di sini.

Ida tidak hadir ke mahkamah kerana masih menjalani rawatan kesihatan di India.

Sha'arin atau lebih dikenali sebagai Shahrin Blackrose dan peguamnya, Mahyuddin Md Zahari juga tidak hadir ke mahkamah.

Akhbardin memberitahu anak guamnya akan hadir pada 25 Februari ini jika sudah sembuh.

Terdahulu Hakim Syarie, Mohd Yunus Mohamad Zin memutuskan kes pengesahan lafaz cerai di bawah Seksyen 55A Akta Undang-undang Keluarga Islam (Wilayah-wilayah Persekutuan) 1984 ini ditangguh pada 25 Februari ini.

Difahamkan, jika Ida tidak hadir ke mahkamah selepas ini, hakim akan memutuskan perbicaraan kes ini tanpa kehadirannya di bawah Seksyen 121 (1)(b) Akta Tatacara Mal Wilayah Persekutuan 1998.

Pada 22 Disember lalu, Akhbardin berkata anak guamnya itu tidak bersetuju dengan permohonan pengesahan cerai yang difailkan oleh Shahrin.

Pada 23 November lalu, Shahrin memaklumkan kepada mahkamah yang dia telah tidak tinggal sebumbung dengan Ida sejak lebih dua bulan lalu.

Pada Hari Raya Puasa kedua tahun lalu, Shahrin didakwa telah melafazkan cerai terhadap pelakon filem ‘Susuk’ dan ‘Anak’ itu.

Episod penceraian itu dilaporkan berlaku akibat pergaduhan yang tidak berkesudahan dan berlanjutan sehingga Shahrin tidak mampu mengawal amarahnya sehingga melafazkan cerai terhadapnya.

Dimaklumkan, selepas Shahrin melafazkan cerai terhadap Ida, beliau telah keluar meninggalkan rumah Ida. Pada 9 Oktober lalu, Shahrin telah mengisi borang pengesahan lafaz cerai di mahkamah itu.

Pada 21 Jun lalu, Ida yang juga bekas tenaga pengajar Akademi Fantasia musim ke-7 ini telah menjalani rawatan membetulkan tulang belakangnya di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) selepas terjatuh di rumahnya.

Kemalangan itu berlaku ketika menaiki tangga di ruang tamu dalam rumahnya yang terletak di Persiaran Syed Putra, Kuala Lumpur, kira-kira pukul 3 pagi.

Sebelum ini, pengurus peribadi Ida, Fizaruddin Harun atau Fizar menafikan khabar angin yang mengatakan aktres itu dipukul sehingga menyebabkan dia terjatuh.

Fizar juga mendakwa Ida tidak mungkin terjatuh disebabkan hilang pertimbangan kerana 'mabuk' memandangkan aktres itu baru pulang dari umrah.

Katanya, Ida tergelincir lalu terjatuh apabila sedang menaiki tangga dengan tergesa-gesa.

Fizar juga turut menafikan yang Ida mungkin lumpuh akibat kecederaan tulang belakang yang dialaminya selepas insiden itu kerana sehingga kini doktor belum mengeluarkan laporan itu.

Ida, aktres kelahiran Middlesex, England, dan Shahrin telah berkahwin pada 2 Jun 2006. Ini merupakan perkahwinan kedua bagi pasangan ini.

Pasangan ini tidak mempunyai anak manakala Shahrin mempunyai dua orang anak iaitu Narissa, 14, dan Arman, 8, hasil perkahwinan pertamanya.

0 comments:

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes