Konsert Suatu Masa Amy Search Di Istana Budaya Janji Kelainan

Amy yakin mampu memberikan yang terbaik sempena konsert Suatu Masa Amy Bersama Orkestra Simfoni Kebangsaan pada sidang media di Kuala Lumpur semalam. -Foto The Star oleh ART CHEN

MENDENGAR sahaja konsert atau persembahan Amy Search, sudah pasti gambaran lokasinya adalah di stadium atau pusat hiburan.

Namun kali ini Amy akan menampilkan kelainan pada persembahannya dengan mengadakan persembahan di Istana Budaya (IB), Kuala Lumpur.

Menurut ikon lagenda rock ini, kali pertama dia menjejak kakinya di IB semasa membuat persembahan pementasan teater muzikal Islam, Sirah Junjungan II - Tahajud Cinta atas jemputan Erma Fatima.

Kali ini, persembahan yang dinamakan Suatu Masa Amy Bersama Orkestra Simfoni Kebangsaan itu bakal menampilkan persembahannya bersama iringan Orkestra Simfoni selama satu jam 45 minit di Panggung Sari, IB.

Persembahan muzikal Amy yang bakal berlangsung selama tiga malam berturut-turut bermula 26 Mac ini akan menampilkan lagu-lagu popularnya di samping penceritaan tentang tiga fasa perjalanan seninya sehingga kepada transformasi penampilannya yang lebih kepada konsep kerohanian dan ketuhanan.

Menurut penyanyi yang popular dengan lagu Fantasia Bulan Madu itu, dia akan membuat persembahan berbentuk muzikal yang menampilkan prolog di bawah pimpinan Fauziah Ahmad Daud pada ketiga-tiga malam tersebut.

Persembahannya yang luar biasa itu akan dimulakan dengan overture secara instrumental oleh Orkestra Simfoni Kebangsaan dan nyanyian lagu-lagu yang terpilih termasuk lagunya yang terbaru sebelum mengakhiri persembahannya dengan irama yang berkonsep ketuhanan, seperti Asma ul-Husna.

Ketika ditanya mengenai kelainan persembahannya kali ini, Amy memberitahu persembahannya itu akan memberikan pengalaman dan perjalanan baru kepada peminatnya yang lebih sinonim dengan konsertnya yang terbuka seperti di stadium.

Menurutnya lagi, peminatnya akan dapat merasai seolah-olah mereka 'bangsawan' datang untuk menyaksikan persembahannya pada malam tersebut.

“Ia akan memberikan pengalaman dan perjalanan baru kepada peminat saya kali ini mereka akan merasai seperti golongan bangsawan datang untuk melihat persembahan,” katanya.

Bapa kepada aktres Nabila Huda itu juga mengakui perasaan terharu dan teruja kerana dijemput untuk mengadakan persembahannya di IB. “Saya terharu dan teruja kerana dijemput mengadakan persembahan di IB. Tambahan pula saya belum pernah mengadakan persembahan sendiri di sana," ujarnya.

Amy ditemani isterinya, Norish.

Penyanyi yang turut popular dengan lagu Isabella ini mengakui berdebar kerana persembahannya bakal berlangsung di tempat yang dianggap berprestij.

Sementara itu, Amy merahsiakan senarai lagu-lagu yang bakal dinyanyikan pada malam tersebut pada malam tersebut itu sebagai kejutan kepada peminat-peminatnya.

Penganjur persembahannya sulungnya di pentas berprestij tersebut adalah Mentari Channel Network dan IB dengan kerjasama Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan.

Saksikan Suatu Masa Amy Bersama Orkestra Simfoni Kebangsaan pada 26 hingga 28 Mac di Istana Budaya (IB), dengan tiket berharga RM40, RM60, RM80, RM120,dan RM150.Untuk keterangan lanjut, orang ramai boleh menghubungi talian

0 comments:

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes