Belum Jumpa Yang Seperti Black - Mas Idayu

Mas Idayu masih mencari protoge yang paling sesuai untuk Mentor musim ini Foto RAYMOND OOI


KEJAYAAN penyanyi Mas Idayu dalam mendidik dan mengilap bakat protogenya, Black, pada Mentor musim lalu amat membanggakan apabila Black bukan sahaja menjuarai program tersebut malah memenangi vokal terbaik pada Anugerah Juala Lagu yang berlangsung baru-baru ini.

Justeru itu, dia juga sekali lagi terpilih sebagai barisan baru program realiti tv Mentor untuk musim ke-4 bersama-sama Ziana Zain, Mus May, Dayang Nurfaizah, Joe Flizzow dan Azmeer.

Namun ia bukan semudah yang disangka, kejayaan Black telah menjadi penanda aras kepada mentornya ini untuk mencari protoge yang benar-benar sesuai dan mempunyai kelebihan tersendiri.

"Sehingga kini walaupun sudah beratus-ratus yang datang tapi belum ada yang mampu meyakinkan saya. walaupun sudah ada yang disenarai pendek tapi saya masih lagi tidak berpuas hati.

"Ramai yang datang tidak mengikut citarasa saya. Ada yang suara boleh tahan tapi pakaian dan penampilan pula yang jadi penghalang. Kalau boleh kita mahu cari yang boleh jual," katanya.

Menurut penyanyi dangdut popular ini, dia tidak memilih protoge dari segi rupa paras, nyanyian atau jantina tetapi kredibiliti .

"Saya tidak hanya mahu yang pandai menyanyi sebab sudah terlalu ramai yang pandai menyanyi. Saya mahu yang ada aura dan x factor seperti Black mula-mula datang ujibakat dulu.

"Ketika Black dulu saya dapat rasakan aura dan bakatnya boleh digilap," ujarnya penyanyi ini.

Ketika ditanya tentang sifatnya yang garang membuatkan calon-calon gugup apabila berhadapan dengannya, Mas Idayu berkata dia akan memberi masa kepada calon agar menenangkan diri terlebih dahulu sebelum menyanyi.

"Saya tahu ramai yang takut tapi saya bagi masa untuk bertenang dan biasakan diri dengan saya sebelum menyanyi.

"Ramai juga yang kata mahu belajar dengan saya sebab saya garang dan pandai mendidik," ujarnya.

0 comments:

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes