Keluarga Mahu Ammar Berundur Dari Industri Seni

Ammar ketika ditemubual oleh wakil media di PWTC pada Jumaat lalu. - Foto oleh MOHD SAHAR MISNI

BANYAK perkara yang dilalui oleh pelakon dan model Ammar Alfian Aziz selepas insiden ugut bunuh wartawan hiburan di Facebook baru-baru ini.

Ammar akui, sepanjang bergelut dengan masalah itu, ramai wartawan yang mencarinya. Namun disebabkan kekangan waktu sibuk dengan penggambaran drama Atilia, dia tidak dapat melayan semua panggilan dan khidmat pesanan ringkas (SMS).

Walaupun begitu, dia tidak mampu membendung perasaan sedih dan kasihannya apabila kekasihnya, Puteri Sarah turut menjadi mangsa keadaan.

“Apabila media tidak mendapat saya, mereka mencari Sarah. Jadi, saya tak sanggup melihat dia menjadi mangsa sehingga rasa bersalah dan mahu cepat-cepat menyelesaikan masalah ini,” kata Ammar.

Malah kedua-dua ibu dan bapanya yang berada di Johor Baru menasihatkan pemuda berusia 22 tahun itu berhenti dari industri seni ini.

Bukan tidak mahu menolong anak sendiri, mereka juga tidak mahu campur tangan dalam masalah yang dihadapi oleh Ammar itu.

“Mereka menasihati saya untuk menjaga diri-sendiri. Tetapi, saya menjelaskan kepada mereka supaya bersabar dan mahu selesaikan perkara ini dengan sebaik mungkin.

“Saya juga tidak akan berundur dari industri ini. Saya sudah memohon maaf dengan wartawan-wartawan hiburan dan mahu sama-sama menjernihkan keadaan,” katanya selepas sidang media khas memohon maaf secara terbuka kepada wartawan hiburan anjuran Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) di PWTC, Jumaat lalu.

Segala-galanya telah memberikan pengajaran kepada pelakon drama Tari Tirana itu. Dia dihentam teruk oleh rakan media disebabkan sikap kurang ajarnya itu sewaktu sidang media lalu.

Disebalik padah yang diterima, Ammar mengaku dia berasa ‘fobia’ untuk meluahkan perasaan di Facebook yang sebelum ini dianggap sebagai laman peribadinya.

“Sekarang, Facebook bukan laman peribadi lagi dan saya sudah kurang aktif melayari laman web itu. Ini semua sudah cukup memalukan saya.

“Sebagai pengajaran, selepas insiden itu, saya banyak menghabiskan masa di gimnasium. Di situlah tempat saya meluahkan perasaan gembira dan marah.

“Tak guna saya nak buat perkara yang tidak berguna selepas hal ini berlaku. Dari dulu lagi saya sudah selalu ke gimnasium selain mengisi masa dengan berenang dan bermain bola keranjang,” jelasnya sambil tersenyum.

Rutin hariannya juga padat dengan penggambaran drama dan sekali-sekala dengan peragaan. Boleh dikatakan waktu petang sehingga malam kerjanya hanya tertumpu di set penggambaran.

0 comments:

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes