Ibu Harith Iskander Meninggal Dunia ?>>!




KUALA LUMPUR: Hampir sebulan kehilanggan bapa tercinta, pelawak Harith Iskander terpaksa akur dengan pemergian ibunya, Farida Jane Musa, 84 yang meninggal dunia pada pukul 1.30 pagi, Sabtu lalu.

Allahyarhamah yang menghidap sakit tua telah dimasukkan ke Hospital Pantai sejak seminggu lalu dan tidak sedarkan diri atau koma dua hari sebelum menghembuskan nafas terakhirnya.

Ketika dihubungi, pengurus kepada Harith Iskander, Sue Hussin memberitahu jenazah Farida telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 9, Kota Damansara bersebelahan pusara arwah bapanya, pada pukul 11.30 pagi semalam.

"Harith sepatutnya pergi ke Universiti Sains Malaysia pada hari Jummat lalu namun terpaksa membatalkannya kerana keadaan ibu yang kritikal.

"Sejak Jumaat lalau Harith sudah diberitahu oleh Doktor tentang keadaan ibunya yang terlalu lemah dan tidak mampu bertahan lama. Dia menghabiskan sepanjang minggu ini untuk menjaga ibunya.

"Buat masa sekarang Harith masih lagi dalam keadaan sedih kerana baru sahaja kematian bapa yang belum pun sebulan, kini terpaksa menerima hakikat kehilangan ibu tercinta pula," jelasnya. Arwah bapa dan ibu Harith, telah bercerai 20 tahun lalu dan kemudian bapanya berkahwin buat kali ketiga. Harith mengambil tanggungjawab menjaga ibunya selepas ibu bapanya bercerai.

Turut menghadiri upacara pengebumian ialah rakan-rakan artis seperti Maria Farida, Deanna Yusof, Hans Isaac, Afdlin Shauki dan ramai lagi bagi memberi penghormatan terakhir buat arwah ibunya.

0 comments:

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes