Aznil Tidak Terperanjat Jika Diminta Jadi Hos AF8




Aznil tidak terperanjat jika diminta menjadi pengacara program realiti AF8. -Foto mStar oleh ZIEMAN

PENGACARA No 1 negara, Aznil Nawawi sudah penat melayan spekulasi yang mengatakan dia bakal dipilih semula untuk pengacara program realiti Akademi Fantasia (AF) musim ke lapan yang akan diadakan tidak lama lagi.

"Itu lah spekulasi yang selalu orang buat bila AF nak keluar. Dua tahun lepas, orang buat spekulasi yang sama tapi alih-alih AC juga yang mengendalikan program tu.

"Sebenarnya saya sudah penat melayan spekulasi begini," kata pengacara TV Popular/Terbaik ini ketika ditemui di 'Majlis Penuh Rahsia Azwan Ali.'

Kata Aznil lagi, dia tetap mengikuti AF8 walaupun sudah 'direhatkan' kerana program itu senantiasa dekat di hatinya.

Meskipun ramai rakan artis dan 'graduan' AF beranggapan bisa Aznil masih belum hilang, pengacara rancangan 'Tom Tom Bak' di Astro Ceria ini seperti sudah hilang minat.

Bagi Aznil, prestasi yang ditunjukkan oleh AC Mizal selama dua musim menggalakkan. Malah, kata Aznil, AC tidak mengecewakan langsung.

"Saya rasa mereka patut kekalkan AC Mizal kerana rating tak jatuh pun semasa AC mengendalikan program itu," kata pengacara sensasi ini yang memegang ijazah Sarjana Ekonomi dari Universiti Malaya.

Kata Aznil lagi, dia baru saja 2 tahun meninggalkan AF dan kini ditugaskan mengendali program 'Jangan Lupa Lirik' (JLL).
Pengacara terkenal Aznil Nawawi bersama aktres Betty Banafe yang hadir di 'Majlis Penuh Rahsia Azwan Ali' di Palace Of The Golden Horses

"Lagi pun secara logiknya program JLL akan disiarkan selepas AF, jadi takkan lah muka Aznil Nawawi saja," katanya.

Bagaimanapun, Aznil tidak berani menolak sebarang kemungkinan. "Saya ni terikat dengan Astro sampai 2017...andai kata bos suruh juga saya mengendalikan program itu last minute, saya akan lakukan," kata Aznil sambil tersenyum.

Dengan nada berseloroh, Aznil berkata, "Tapi kalau betul orang masih perlukan saya jadi pengacara AF8, doa-doakanlah....

"Terus terang, saya tidak terperanjat jika diminta jadi hos AF. Saya boleh je....," kata Aznil dalam nada bergurau. "Untuk beri pendapat tentang AF, perkara itu sudah lama saya lakukan kerana saya juga penasihat produksi ASTRO sejak 10 tahun lepas," kata Aznil.
Bidang pengacaraan paling diminati pengacara terkenal nombor 1 ini

Namun jauh di sudut hati Aznil, mungkin rasa terkilan dihentam hebat sepanjang menjadi hos AF masih ada. Kemungkinan juga banyak kritikan dan komen masih berbekas di hatinya.

"Selama 5 musim saya jadi hos AF, ramai yang kata Aznil patut undur diri. Ada yang kata, pergerakan saya dah predictable dan bermacam-macam lagi.

"Saya mengambil kira semua pertimbangan ini sebab itu saya beralih angin buat program baru untuk memberi nafas baru kepada AF," jelas Aznil seperti meluahkan apa yang terbuku di hatinya sebalik kegemilangan namanya seiring dengan populariti AF.

Aznil yang kelihatan jauh lebih muda dari usia sebenarnya berkata, bidang pengacaraan akan senantiasa menjadi cinta pertamanya. Dan kerana itu juga, apa jua tugas pengacaraan yang diberikan kepadanya akan dipikul sebaik mungkin.

"Saya suka kerja pengacara. I love this job so much. Whatever it is, I will still do it if given the mandate....

"Pada waktu yang sama, insya Allah, saya juga sudah jumpa cinta baru, menjadi radio DJ," kata pengacara berusia 47 tahun yang memulakan kerjaya sebagai wartawan media dengan TV3 pada tahun 1990 ini.

Meski pun Aznil tidak menyerikan AF lagi, pengacara yang berasal dari Kampung Datuk Keramat ini percaya, peminat program realiti itu akan tetap setia menonton.

"Siapa pun yang menjadi pengacara AF, saya percaya elemen-elemen kejutan akan tetap menjadi tarikan program itu," kata Aznil yang pernah membintangi filem Pontianak Harum Sundal Malam 2, Cicak-Man, Cicak-Man 2 dan Serupa Tak Sama.

1 comments:

Sharinginfoz { January 14, 2010 at 1:12 PM }
hmmmmm harap2 yang terbaik...

Perlu ke Telefon Mahal????

Kesian Danish Batuk

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes