Duhai Si Pari-Pari Buka Tirai 2010




KUALA LUMPUR, 25 DISEMBER 2009: Filem terbaru terbitan Tayangan Unggul Sdn Bhd, Duhai Si Pari Pari akan menjadi filem tempatan yang akan ditayangkan bersempena sambutan Tahun Baru 2010.

Filem yang akan muncul di pawagam mulai 31 Disember 2009 ini adalah karya terbaru daripada syarikat Tayangan Unggul Sdn Bhd dan diarahkan oleh sutradara baru, Azmi Md Hata. Duhai Si Pari Pari lakonan Liyana Jasmay, Que Haidar, Nabila Huda dan Harun Salim Bachik ini telah pun dipertontonkan kepada media tempatan menerusi tayangan prebiu di Mid Valley Megamall, baru-baru ini.

Filem ini berkisar tentang kisah seorang pari-pari yang turun dari kayangan dalam hajat mencari cinta sejati. Ia juga diilhamkan daripada elemen cerita klasik Aladdin apabila seorang makhluk istimewa telah muncul dalam objek yang sakti untuk menyelamatkan seorang lelaki yang jujur dan seringkali ditipu oleh golongan berhati jahat.


Azmi yang sebelum ini seorang pengarah drama dan dokumentari telah diberi tanggungjawab untuk mengemudi Duhai Si Pari Pari yang menelan bajet RM1.4 juta. Difahamkan, sasaran filem bercorak fairy tale - romantic comedy ini adalah seisi keluarga dan bukan saja golongan remaja.

"Selama ini kita sudah banyak menonton filem khalayan daripada Walt Disney, jadi inilah yang ingin kita paparkan dalam Duhai Si Pari Pari mengikut kesesuaian masyarakat kita. Terima kasih saya ucapkan kepada produser filem ini, Gayatri Su-Lin Pillai yang sudi memberikan kepercayaan kepada saya untuk mencuba sesuatu yang baru dalam industri perfileman tanah air," kata Azmi kepada murai.com.my.

Antara pelakon yang hadir pada malam prebiu tempoh hari adalah Que Haidar, Liyana Jasmay, Nabila Huda, Harun Salim Bachik dan Datuk Aziz Sattar. Jadi, buat anda, jangan lupa saksikan Duhai Si Pari Pari di pawagam pada 31 Disember ini.

sumber dari murai.com.my.

1 comments:

SITI AISHAH { January 4, 2010 at 12:23 PM }
da tgok.ceriter yg amat lembab.bule di pertgkatkan lagi.

GotZip

Click Here for Free Traffic!
Click Here for your Free Traffic!
hostgator promo codes